Nyheter

Brandsläckare och -filt i tvättstugan

Vi har satt upp en brandsläckare och brandfilt i entrén till tvättstugan. Detta pga nya riktlinjer som lyfter att det finns en förhöjd risk för brand i tvättstugan, med tanke på värmen som genereras av maskinerna i kombination med torr ludd. Detta är alltså inget nytt, det är som alltid viktigt att rengöra filtren efter en tvättning.

Sedan tidigare finns det även tre brandsläckare i garaget. Läs mer om föreningens brandskyddsarbete under Brandskydd eller i kris- och beredskapsplanen.

Påminnelse: Gårdsmingel 1e Juli

Den 1e Juli från kl19 är det återigen dags för Rivals uppskattade gårdsmingel. Vi möts på innegården med dryck och lättare tilltugg i goda grannars sällskap.

Lägg till i kalendern

Arbeten på Ingrid Bergmans väg

 

För att om möjligt förhindra översvämningar vid häftiga regn kommer man att låta anlägga en dräneringsränna över Ingrid Bergmans väg och ner mot Thor Modéens plats.
Arbetet börjar den 23 juni och beräknas ta två veckor.

Rännan kommer att börja ungefär vid Ingrid Bergmans väg 13 och gå tvärs över gatan ner mot Thor Modéens plats.
Under arbetet kommer P-platserna närmast kontorshuset på Thor Modéens plats att spärras av. Thor Modéens plats kommer att dubbelriktas tills arbetet är färdigt.

Ingrid Bergmans väg kommer att spärras av i delar så att biltrafiken kan komma fram medan arbetet pågår.
Rännan kommer att bryta delar av det starka vattenflöde som kommer längs övre delen av Ingrid Bergmans väg vid häftiga regn.

Meddelande från ordförande

Tack till alla er som kom på årets årsmöte! I år slog vi till med smörgåstårta, vilket verkade uppskattas. Det är alltid lika trevligt att få träffa er, prata om vad som händer i föreningen och berätta om styrelsens arbete under året.

I år hade vi också tre inkomna motioner. Två av dem kunde vi bifalla, medan frågan om inglasade balkonger lämnas upp till varje medlem att själv driva vidare genom eventuell bygglovsansökan.

Jag vill också passa på att tacka för det fortsatta förtroendet som ordförande. Fortsätt gärna att höra av er med idéer, synpunkter och förslag på saker som kan göra vår förening ännu bättre.

Hoppas vi ses på sommarminglet den 1 juli.

/Mi Eriksson, ordförande

Gårdsmingel 1 juli

De två senaste somrarna har flera boende i Brf Rival samlats för ett uppskattat mingel på gården. Därför vill vi gärna upprepa traditionen även i år och hälsar alla varmt välkomna till gården onsdagen den 1 juli från kl. 19.00. Ett bra tillfälle att träffa grannar och umgås med andra boende i föreningen. Dryck och enklare tilltugg kommer att finnas på plats.