Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Rivals adresser är Viktor Sjöströms väg 3-11 och Edvin Adolphsons väg 6-12 i Gamla Filmstaden i Råsunda, Solna. Föreningen består av två huskroppar med totalt 135 lägenheter. Husen är byggda 2006-2008.

Som boende i Brf Rival är du tillsammans med övriga medlemmar delägare i bostadsrättsföreningen och kan därmed vara med och påverka ditt boende genom att bland annat vara med och välja styrelse på föreningens årsstämma. Bostadsrättslagen och lagen om ekonomiska föreningar är de juridiska regelverk som styr föreningens verksamhet förutom våra egna stadgar och bestämmelser som reglerar mer specifikt vad som gäller i just vår förening. På föreningens årsstämma har varje medlem en röst (dock max. en röst per lägenhet) och där väljs bland annat styrelse som sedan har till uppgift att sköta föreningens ekonomi och underhåll på bästa sätt. Läs mer här.

Styrelsen hälsar dig varmt välkommen!